Какво е отговорно инвестиране?

Проучете как екологичните, социалните и правителствените аспекти могат да бъдат потенциален източник на възможности и стимул за промяна.

Woman holding cup in office with potted plants behind

Искате да окажете положително въздействие с вашите инвестиции?

Изменението на климата е едно от най-големите предизвикателства на нашето време и са необходими спешни действия.   

Независимо дали се интересувате от намаляване на емисиите на CO2, от иновации, щадящи климата, или от насърчаване на разнообразието в света на труда, и това са само някои от тях, можете да изберете да допринесете за едно по-нисковъглеродно и социално справедливо бъдеще.

Какво представлява отговорното инвестиране?

Сравнително добре известно е, че съкращението „ESG“ е свързано с устойчивост, но какво всъщност означават трите букви? 

Отговорното инвестиране е термин, който включва инвестиционни подходи, които отчитат екологичните, социалните и управленските (ESG) фактори при подбора и управлението на портфейла в различни стратегии* - от изключване до интегриране, ангажиране и гласуване, инвестиране с цел въздействие. 

Capital E with icon of leaf Околната среда се отнася до способността на компаниите да контролират своите преки и непреки въздействия върху околната среда. Тя може да включва въглеродния отпечатък на компанията, използването на енергия и управлението на отпадъците.
Capital S with logo of people Социалните фактори се фокусират върху въпроси, свързани с човешкия капитал и защитата на правата на човека като цяло. Тя включва условията на труд, многообразието и недискриминацията, здравето и безопасността.
Capital G with icon of classical building Факторите, свързани с управлението, разглеждат управленския екип на компанията и начина, по който той управлява бизнеса, правата на акционерите, възнаграждението на изпълнителните директори, както и подкупите и корупцията. Оценява се способността на компаниите да осигурят ефективна рамка за корпоративно управление, която гарантира, че ще постигнат дългосрочните си цели.

 

В Amundi анализираме начина, по който ESG компаниите могат да окажат съществено влияние върху стойността на компаниите, както и начина, по който компаниите могат да повлияят върху околната среда и социалните въпроси или човешките права. 

Искате ли да помогнете за преобразуването на икономиката?

Добрата новина е, че ние вярваме, че отговорните, далновидни действия и дългосрочните възможности вървят ръка за ръка.

Ето защо се стремим да предлагаме екологични, социални и правителствени аспекти в нашите отговорни инвестиционни стратегии в допълнение към финансовите.

Така че, ако има конкретни екологични или социални предизвикателства, с които бихте искали да се опитате да се справите, ние сме ви подсигурили.

Искате ли да помогнете за преобразуването на икономиката?

Group of people sitting around a table in an office

(„Моля, запознайте се с Политиката за отговорно инвестиране на Amundi и Декларацията за оповестяване на информация за устойчивото финансиране на Amundi, достъпни тук“) 

*източник: GSIA Global Sustainable Investment Alliance https://www.gsi-alliance.org/ 

Освен ако не е посочено друго, цялата информация, съдържаща се в този документ, е от Amundi Asset Management S.A.S. и е към 08 май 2024 г. Диверсификацията не гарантира печалба и не предпазва от загуба. Изразените възгледи относно пазарните и икономическите тенденции са възгледи на автора, а не непременно на Amundi Asset Management S.A.S., и могат да се променят по всяко време в зависимост от пазарните и други условия, като не може да се гарантира, че държавите, пазарите или секторите ще се представят според очакванията. На тези възгледи не трябва да се разчита като на инвестиционен съвет, препоръка за ценни книжа или индикация за търговия с който и да е продукт на Amundi. Този материал не представлява предложение или покана за покупка или продажба на ценни книжа, дялове на фондове или услуги. Инвестициите са свързани с рискове, включително пазарни, политически, ликвидни и валутни рискове. Миналото представяне не е гаранция или показател за бъдещи резултати.  

Дата на първа употреба: 1 юли 2024 г. 

Документ ID 3597742 

Маркетингова комуникация